Αρχική Δημοσίευση: Ένωση Οπαδών Σύριζα
Του Γιώργου Πρασσά
Κανείς δεν θα του αφιερώσει άρθρα σαν αυτά για την Κιτσοπούλου, εκτός από τον γνωστό δικηγόρο: Η απενοχοποίηση του σκυλάδικου, το οποίο και παραθέτουμε:
"Τι εννοούσε ο Λούντβιχ Βιτγκενστάιν όταν έλεγε «από εδώ που είμαστε πρέπει να πάμε εκεί που είναι η απόφαση;» Τι εννοούσε ο Χέγκελ όταν έλεγε: «μέσα στη νύχτα του Απολύτου όλες οι αγελάδες είναι μαύρες;» Τι εννοούσε ο μυστικιστής φιλόσοφος ΄Εκχαρτ όταν έλεγε «δεν υπάρχει αγρίμι γρηγορότερο από τον πόνο για να σε φέρει στη γνώση;» Όλες οι απαντήσεις, σήμερα Πέμπτη στη Μονή Λαζαριστών, στη νέα συναυλία του λαϊκού βάρδου Μπάμπη Μπατμανίδη, του νταλκαδιάρη των δύο ηπείρων και των πέντε θαλασσών. Του αηδιαστικού αοιδού που με το προεκλογικό άσ(θ)μα του «Σύρριζα μωρό μου Σύρριζα» εκτόξευσε τον Τσίπρα στο 27% και έκανε το ευρωπαϊκό οικοδόμημα να σείεται συθέμελα, ενώ με τον ύμνο «Γλυκιέ μου αναρχικέ, μην μου σπας το αμάξι» πέτυχε τον ιστορικό συμβιβασμό της μαύρης αναρχίας με τα μικροαστικά στρώματα. Του φαντομά του πενταγράμμου που με κάθε νέα του εμφάνιση σπέρνει πόνο και θερίζει χειροκροτήματα και νεράντζια, του άνευ χρυσού δίσκου χρυσού τραγουδιστή που τα άσματά του, αυτές οι σύγχρονες Αινειάδες, αποτελούν όπως θα έλεγε κι ο γερο-Κάρολος Μαρξ την καρδιά ενός άκαρδου κόσμου".
Το παραπάνω ψαγμένο δελτίο τύπου, το οποίο έγραψε ένας σύντροφος και φίλος -αναρχικός, διανοούμενος και συγχρόνως βαθύς γνώστης του καλού λαϊκού και του καλύτερου σκυλάδικου τραγουδιού- ήταν η καλύτερη σύσταση για να πάμε στη συναυλία του Μπάμπη Μπατμανίδη. Κι ο Μπάμπης μάς αποζημίωσε με το παραπάνω, σε μια συναυλία που τα είχε όλα: με ρυθμούς που ξεκινούσαν από τη ρέγκε και τον Μπομπ Μάρλεϊ, συνέχιζαν με χέβι μέταλ των ΑC/DC και κατέληγαν σε ένα ραγδαίο λυτρωτικό τσιφτετέλι. Πάνω απ’ όλα όμως κυριαρχούσαν μεγάλες δόσεις δηλητηριώδους χιούμορ, πηγαίος αυτοσαρκασμός, κιτς αισθητική, αχαλίνωτος ερωτισμός, παιγνιώδης διάθεση κι ένα ανατρεπτικό κέφι που ξεσήκωσε το κοινό. Τραγούδια όπως «Το υπονοούμενο», «Η οικοδομή» και «Σαν τη θεία στα ρηχά» έχουν τόσο έξυπνο, σατυρικό στοίχο που σε αφήνουν άναυδο. Το κυριότερο όμως επίτευγμα, για το οποίο ο Μπάμπης θα γραφεί με χρυσά γράμματα στην Ιστορία της Μουσικής, είναι ότι απενοχοποίησε το σκυλάδικο, το έβαλε σε συναυλιακούς χώρους και έδωσε την ευκαιρία στο νεανικό κοινό του να ξεσαλώσει λικνιζόμενο. Κι οι διασκευές που επέλεξε να παρουσιάσει είναι αποκαλυπτικές των ανατρεπτικών προθέσεών του: «Νάχαν οι καρδιές αμπάρες», «Γκρέμιστα, γκρέμιστα» και ο ύμνος «Θα πάρω φόρα, θα τα γκρεμίσω» που τραγούδησε η Μαίρη Μαράντη, στην ταινία του Παντελή Βούλγαρη «Όλα είναι δρόμος» όταν ο Γιώργος Αρμένης γκρέμιζε το επαρχιακό σκυλάδικο «Βιετνάμ»! Η συναυλία, βέβαια, δεν μπορεί παρά να είχε επαναστατικό φινάλε, όταν το κοινό κατέκλυσε την σκηνή και περνώντας χέρι με χέρι το μικρόφωνο τραγούδησε τον ύμνο της νέας διεθνούς «Για επανάσταση λέω»!
Υ.Γ. Ο Μπάμπης Μπατμανίδης αντενδείκνυται σε πολλές περιπτώσεις συντρόφων και συντροφισσών, όπου κυριαρχεί η πολιτική ορθότητα, η σοβαροφάνεια, οι ακραίες φεμινιστικές αντιλήψεις, η έλλειψη χιούμορ κι η αισθητική του «έντεχνου» που περιορίζεται μεταξύ Πλιάτσικα και Αλκίνοου Ιωαννίδη.
Ο δικηγόρος του διαβόλου
Όμως ο γίγας που ύμνησε την επανάσταση,
(Για Επαναστάση Λέω)
και έγραψε τον ύμνο του ΣΥΡΙΖΑ,
(μωρό μου ΣΥΡΙΖΑ)
δίνει την ορθή διάσταση στο φαινόμενο ΔΗΜ.ΑΡ.
(Μα πιο πολύ ΔΗΜΑΡ - live at Six Dogs)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου